En av de viktigste tingene å vurdere er hvordan du ønsker å gjøre det. Man må alltid balansere det man ønsker å oppnå mot det man ønsker å bruke for å nå det målet. Slik er det jo, og jo bedre jobb en gjør med dette, jo bedre man klarer å balansere slike ting, jo bedre blir det. Det som vi dog anbefaler er å se etter kvalitet, om du har muligheten. Det har så mange fordeler, og nesten ingen reelle ulemper, sett bort i fra at det kanskje koster litt mer. Men man får jo som alltid den kvaliteten man betaler for, så det er noe å tenke på.
Det er jo så klart alltid bedre når man har noe av høyere kvalitet, men for deg som sprer et varemerke, er det også noe annet som er viktig å tenke på. Det er det at om du gir ut t-skjorter av lav kvalitet, som kanskje blir ødelagt fort, så kommer de til å bli kastet også veldig fort. Om logoen blir vasket ut etter én vask, kommer ikke folk til å ha på seg t-skjorten, uansett hvor mye de likte den i utgangspunktet. Det betyr at du egentlig bare har kastet bort pengene dine, og det er definitivt noe du bør forsøke å unngå for enhver pris.
Om du vil gi bort t-skjorter som firmagaver eller lignende ting, er det viktig å huske på at folk som mottar de som oftest ønsker og forventer noe av kvalitet. Det gir et bedre inntrykk av ditt firma som helhet, da du beviser at du ikke er gjerrig og villig til å forsømme kvalitet. Det er i hvert fall noe man bør hige etter, sett i forhold til hva slags muligheter man har. Det er en balansegang naturligvis, men man bør vurdere kvaliteten svært nøye.